fredag, september 15, 2006

VALET 2006

Då va det dags. Idag hade jag tänkt rösta (förtidsrösta). Jag vet vilka jag kommer att rösta på men det kommer ändå inte kännas bra efteråt. Båda blocken har sina svagheter, vilket kommer kännas som om man förlora oavsett vilka man rösta på. Högerblocket består av ledare som inte riktigt vet vad de vill, bara för att alla ska hålla samma linje få samtliga partier backa i flera frågor. Ena veckans uttalande från Moderaterna få tas tillbaka nästa vecka pga att de andra högerpartierna inte håller med. Där är vänsterblocket mycket starkare, de erkänner att de inte har samma politik i alla frågor men samarbetar så gott det går och försöker hitta en lösning som funkar bäst för de 3 partierna. Däremot är ju vänsterblocket stora svaghet alla dessa myndigheter som inte gör många rätt. Tänker mest på djurskyddsverket (där de flesta som är med är djurrättsaktivister) och Migrationsverket (ifs osäkert). 2 exempel på hur myndigheter inte ska skötas och där är högerblocket ett plus då de vill avskaffa många av dessa onödiga och icke fungerande myndigheter.
Men jag har bestämt mig och som sagt det kommer ändå inte kännas bra efter valet.!

J9

Inga kommentarer: