tisdag, mars 18, 2008

WEIRDO WEATHER

Det är ju roligt att snön kommer nu och inte innan när det var jul eller sportlov! Blev helt paff när jag vaknade och såg snön falla som om en idiot hade stått med en snömaskin utanför mitt fönster. Det var ju inte lite snö som hade kommit och dessutom snöade det nästan hela dagen, trodde att snön skulle vara borta på seneftermiddagen. Det var ju så fint väder dagen innan och vädersnubbarna sa ju att det i de västra delarna (jag) skulle vara uppehåll och en del sol. Tji fick man där - dagens i-lands problem. Värsta är ju att den fortfarande är kvar - jag försöker blunda och hoppas att när jag öppnar ögonen så är den väck men det har inte hänt än. En massa olyckor har hänt till följd av ovädret och en del hade kanske redan bytt till sommardäck då vädret tills nu varit härligt. Egentligen är jag den typen som älskar snö, älskar regn, älskar sol och älskar allt annat väder men i lagom mängd (eftersom man är från landet lagom) och framförallt under rätt årstid och/eller när det ska vara snö eller sol. Som julafton ska där givetvis vara snö och himmelsklart, under sommaren ska det vara sol med någon regnvecka med värmeåska, under hösten ska det vara lite regn, lite sol, lite dimma, lite osv. Våren ska vara solig och kylig och det är vår nu ju. Kan ju inte gå runt och pissa på snön så att det försvinner för det är för mycket snö och jag kan inte spruta varmvatten på snön för då tror folk att jag rymt från nått psykhem. Så här lång tid har inte snön legat kvar sen förra året i januari - i vinter kom den och var borta dagen efter. Dessutom säger vädersnubbarna att det ska fortsätta vara sådant här väder hela påskhelgen. Tragiskt men det är ifs vårt enda hopp. För säger vädersnubbarna att det ska bli fint väder och det blir snö så kan ju snö bli fint väder. Vi få hoppas på det!!

J9

Inga kommentarer: