tisdag, april 03, 2007

TEAM SURPRISE


Så vann de igen! Fantastiskt, nånstans läste jag att detta va Team Surprise 5 guld av 8 möjliga inom lagkonståkning och de 3 övriga har det blivit silver så nått säger mig att detta laget är alla tiders konståkningslag. Är inte så gammal idrottsgren ifs om man tittar på antalet VM som har arrangerats men för all framtid kommer det nog bli svårt att slå det "rekord" som TS har presterat. Kopiöst otroligt faktiskt när man tänker efter men de senaste 2 VM har man nästan förväntat sig en topplacering (då noterades intresset av lagåkning lite mer pga Tilda) och de levererar hela tiden. Ja, man förundras över deras insatser för det är väl inte så lätt att synka, va är det - 16 st, konståkerskor till att dra samma håll. Beundransvärt, då hoppas man ju på att lagåkning snart bli en OS gren. Nu har jag inte sett nått av deras åk, har faktiskt ingen aning om de har visat det på TV!? Men under den tid som de tävlade befann jag mig på ett träningsläger i Spanien - dock fotboll och inte konståkning. =) Så tyvärr har jag missat denna bragd helt totalt. Få väl leta på nätet och se om nått dyker upp. Kanske få man uppleva den gåshud så man senast fick inom konståkning. Glömmer aldrig det - Yagudin och isen blev ett, OS i Salt Lake City, fria åket. Va väl i det närmaste det perfekta åket och aldrig har jag sett nån prestera bättre och kommer väl inte göra det förrens de börja klara av 5 snurr (va heter det - kvintett) och jag undrar om det är möjligt att klara av.!?

Men då så (vem sa så förresten?) är det ju bara att gratulera Matilda och övriga i TS (men framförallt Tilda) till ännu en guldmedalj. Oehört starkt gjort så nu är det väl bara att njuta ett tag och suga på karamellen. ¤Team Surprise - Probably the best team in the world¤

J9

1 kommentar:

Matilda sa...

Bugar och bockar igen! Hittade lite videos från VM...http://synchrovideos.googlepages.com/ Musiken stämmer inte riktigt med bilden men kanske kul att kolla ändå =)