lördag, juni 30, 2007

STOCKHOLM 07

Det är semestertider och det märks, förra helgen va man i goa Göteborg och denna helg är man i Stockholm. Det är ju så att min syster bor i Stockholm och nu har hon och hennes pojkvän blivit tomtägare (dessutom husägare då de köpt ett Myresjöhus). Idag ska vi dit och röja upp på tomten för det är en skogsfastighet och det blir litta hugga träd och buskar - ris. Ska blir roligt att se hur tomten ser ut och va så småningom huset ska stå. Det kommer att bli ett 2 våningshus med balkong, de kan eventuellt få sjöutsikt beroende på om grannen nedanför hugger lite träd. Området är ett lugnt område och det är väl mest sommarstugor som ligger här men det är en del som bygger här nu. Rättarboda heter byn tro jag och nånstans nämner man Kvistaberg med. Det är väl regionen kanske. Syrran fick med sig röjsågen sist så de har kört ner lite av småträden och buskar osv. Fick höra nu att deras husbyggarblogg ska ligga på Myresjöhus hemsida, rätt fräckt faktiskt. Vet dock inte om de får betalt för det eller några förmåner. =)

Till nått annat: ----> Jag kommer från ett mindre samhälle som heter Markaryd. Händer inte mycket där men i torsdagsnatt omkom blott en 21 åring. Fyller han 22 år vet jag säkert vem det är men är han 21 år i år så är det inte säkert jag vet vem det är. Han skulle över järnvägsområdet och istället för att gå mellan tågvagnarna hade han visst klättrat upp på en av godsvagnarna. Han kom för nära kraftledningarna och fick 16 000 volt i sig. En närboende sade sig sett ett ljussken och hörde sen ett skrik. Fasansfullt, jag trodde man dog direkt av sådana smällar men skriket visar ju att han hann känna smärtan. Usch.

Till nått annat: ----> Snart kommer the americanos, ska bli riktigt roligt. Vi håller på att planera vart vi ska osv och har kommit fram till iaf Liseberg, Götheborg, Astrid Lindgrens värld (barnfamilj) och Linnés Råshult och Möckelsnäs Herrgård. Och så Mellbystrand givetvis. **
*Federer på väg mot sin 5:e grästitel*

Länk till husbyggarbloggen: http://eklof.nu/husbyggarblog/

J9

1 kommentar:

Tonia! sa...

Älskar din blogg.. du uppdaterar den för sällan bara!!
Glädjer mig att se att ni kommer ut på mitt jobb o hälsar på.. inte sett dig på evigheter ju..

Angående 21årigen, så var det en av mina bästa vänner.. så det känns sjukt tungt just nu. Kan säg så mkt som att du vet vem hans storbror är..

Sköt om dig söt=)