onsdag, juli 18, 2007

ASTRID LINDGRENS VÄRLD

Att det alltid går trögt med uppdateringar på bloggen under sommaren!! Vad är det som gör att när man har lite mindre att göra så har man inte tid? Alltid likadant och så även detta år. Men jag tänkte nämna några grejer denna gång i ett och samma inlägg..

Vi har haft americanos (familja = vi) hemma under en veckas tid och det gick jättebra. De är släkt på morsans sida. De va jättetrevliga och vi hann med Astrid Lindgrens Värld, Liseberg, lite hemomkring och Götheborg. Givetvis glasriket och köttbullar. Måste säga att jag älskade Astrid stället, fantastiskt och min favorit Körsbärsdalen (vilken saga är det med i) va med. Blev superglad. Rekommenderas till samtliga, barn, ungdom, vuxna och äldre. Vi såg några skådespel, bl a den som en markarydsbekant va med i - nämligen Ronja och där var Daniel Olofsson med. Kul att se Markaryd i teater.! Liseberg gick riktigt bra, det hade regnat men slutade och man behövde inte köa. Familjefaren från USA älskade Kanonen, äntligen nått som inte USA har. De åker hem imon. Men lämnade oss i söndags, det var Kristy & Matt med barnen Sara-Linnea (vackert namn) & Isak. Matt lärde mig att kasta "riktigt" med en amerikansk fotboll. Härligt.

Wimbledon - jag är ju lite tennisfreak - men jag nämner inte mer. Bara Roger Federer och sen bugar alla. Tidernas största utan tvekan.

Swedish Open (Spanish Open) - tennis igen va! - var återigen i Båstad och va helt OK väder, såg ett par riktigt bra matcher och fick parkeringsböter. Bara i Båstad.. Syrran va med som vanligt och det är skönt att bara koppla av till lite tennis, så när som på parkeringsböterna. Det blev lite hastigt ifs för vi hade amerikat släktet hemma samtidigt men det gick ändå bra. Ferrer vann och svenskarna syntes knappt, så när som på parkeringsböterna!!

Jag har hunnit med ett par veckors fotbollsskola med knattarna i Markaryd och det gick bra förutom att det kanske va lite för lågt deltagande. Men de som va där gjorde sitt bästa och skötte sig bra.

Sen vet jag inte om det är så mycket mer jag ska nämna - jag vill ju hålla lite för mig själv med.
Det va det mesta för den här gången men jag lämnar ett märke imon med.

J9

Inga kommentarer: