onsdag, maj 14, 2008

STARKT MATERIAL

För en tid sedan brukade jag lyssna på Starkt Material på P 3 när jag var på väg till träningen. Blev lite av mitt favoritprogram och jag skippade musiken för att lyssna på programmet, vilket är en stor bedrift när det gäller mig. Dock är det så numera att Starkt Material inte längre sänds och varför det är så har jag inte orkat ta reda på. Plötsligt någon dag så sändes det inte och då trippade jag över till musiken igen. Inget mer än så. Men nu den senaste tiden har jag tänkt på det mer och mer. Ibland är det ju Cirkus Kiev och något annat program och det slår mig då att även om dessa program är relativt kända så har de ingen chans mot just Starkt Material (SM). Det är ingen riktigt fart mellan skämten, ironin och informationen i jämförelse med SM. Det har fått mig att undra varför de slutade sända det programmet. Det höll ju riktigt bra klass och de hade verkligen hittat sin stil. Har ingen aning om det kommer tillbaks eller om det är helt slut, om de blev trötta på det och orkade inte fortsätta, eller om de fick andra erbjudanden som de inte kunda tacka nej till och då inte hann med programmet. No clue at all! Nu sitter man där med musiken ibland och nyheter ibland. Inte riktigt samma informella humor precis - nä, jag saknar SM starkt och hoppas innerligen på en återförening - återsändning. Kan väl köra repriser iaf! Tänkte sluta med en kwan eller koana (kom inte ihåg vad det heter - japanska):

Det blåste riktigt mycket en dag och flaggan på toppen av munklostret svajade för vinden.
Två munkar kom inte överens om vinden. De stod och bråkade och grälade på ett typiskt sätt. Den ena munken sade att det var flaggan som rörde sig medan den andra munken påstod att det var vinden som rörde sig.

J9

Inga kommentarer: