tisdag, december 16, 2008

DANSBANDSKAMPEN

Jag har inte skrivit så mycket om Dansbanskampen på sistone, kanske inte så konstigt då programmet står på repeat - absolut ingenting händer för varje avsnitt. På så sätt tro jag det har blivit en flopp för SVT, dessutom tro jag de räknade med lite högre tittarsiffror. Trots allt så är det så att Scotts och Larz-Kristerz går vidare bara för att det är just dem. Man vill inte rösta bort dem och det kvitter i princip hur dåliga de än är och hur bra andra band än är, man låter dem vara kvar - sympatiröster. Nu är det bara finalen kvar och då har bland annat juryn fått ta med sin favorit och då kommer bland andra Bengt-Hennings tillbaks. Helt klart glädjande för det va de som har hållt den absolut högsta klassen under tävlingen. Men det kan väl bara sluta på ett sätt, antingen vinner Scotts eller Larz-Kristerz och då håller jag absolut de sistnämnda som favoriter. Senast gjorde de 2 riktigt bra versioner på sina låter och ABBA stuket var en fullträff i den sista låten. De är kreativa och ett dansband till skillnad Scotts som mer är ett coverband och framförallt pop/rockband. Det har varit den stora besvikelsen än så länge. Såvitt jag förstår så var det Dansband de tänkte på när de startade dansbandskampen, alltså i stilen dansband som Sven-Ingvars osv. Nu känns det mer som det är musikkampen där man har med både den ena och andra stilen. Anna (domaren) har ju tonat ner sig lite men hon pratar hela tiden om att de måste vara mer i tid och i princip låta som alla andra rock och popband. Skulle varit roligt att se hur amerikanerna hade tyckt om henne om hon hade sagt detsamma med deras country! Som sagt, klart bäst är Bengt-Hennings - de är ett mogenband med hög kvalitet och härlig kreativitet, som runner-up ser jag Larz-Kristerz som inte är riktigt lika skickliga men har ungdomlig entusiasm och go kreativitet. Få se hur det går!
Bild lånad här.


J9

Inga kommentarer: