torsdag, december 11, 2008

FILMTAJM

En sak som har förändrats rätt mycket de senaste åren inom film är hur man pratar. Något som jag tycker är lite smålöjligt och lite halvdåligt. Allt mer pratar man i utandningen och framförallt så viskar man nästan. Alltså inte riktigt viskar men man pratar tystare och på något sätt så fejka man rösten lite, man andas ut meningarna, man pratar tystare och även i mindre nivåer. Jag märker just nu att jag inte får fram det jag menar när man skriver, tror inte riktigt man fattar vad jag menar men tittar man på någon nyare film eller serie så tro jag nog man förstår vad jag menar. Om man lyssna och tittar noggrant. Det är lite konstigt varför det har slagit igenom som det har gjort men man pratar absolut inte så i verkligheten iaf, det skulle bli rätt löjligt. Folk hade nog undrat om man är riktigt klok. Jag får väl nämna några exempel, bland annat i serien One Tree Hill använder man sig av denna teknik, Prison Break och mycket mer. Man kan i princip förvänta sig att i alla nyare produktioner använder man sig av denna teknik. Dock finns det ju alltid undantag som i allt annat.!! Varför man gör så vet jag inte men på något sätt så blir det lite mer mystik i det hela, det få jag nog hålla med om. Det ökar även spänningen lite men tänker man på det så känns det även rätt löjligt. Men det är nog inte de flesta tänker på! **
Bild lånar här.

Bra reklam - Dålig reklam:
XBOX 360 med visseltemat - riktigt bra reklamslinga!
Gran Canaria? eller nått sånt - riktigt dålig reklam, hatar den slingan, den bara irreterrar!!

J9

Inga kommentarer: