onsdag, december 12, 2007

JAY LENO SHOW

Det finns saker som förändras och det finns saker som består. I detta fallet är det består som gäller. Jag vet varken varför eller hur länge men Kanal 5 har tydligen slutat visa Jay Leno Show! Vet inte riktigt om det gäller för en liten tid framåt eller det är så att programmet inte längre finns med på Kanal 5:s tablå. Tycket det dock är mycket märkligt då Jay Leno Show är USA:s största talkshow tittarmässigt och dessutom NBC:s största program. Det är ju på Jay Leno som man får den dagliga dosen och amerika sarkasm, internationell sarkasm och härliga missar, shower osv. Dessutom bygger han sin ståupp komik på nyheter vilket alltid är roligt och intressant. Det är även här man hittar nya bra förmågor främst från västvärlden när det gäller musik och bäst av allt så är det alltid live framträden vilket göra att artister som mimar mest drar sig för att medverka. Kanal 5 har istället lagt in Law & Order vilket är ett osannolikt byte, för det programmet är ju inte i närheten av Jay Leno både vad gäller programliknelse som intressant. Om det är någon som vet vad som händer med Jay Leno Show, om det har bytt kanal eller kommer tillbaks snart, så får ni gärna lämna nån kommentar angående programmets vara. Det kan ju hända att det har bytt kanal i Sverige men jag tycker att jag borde ha hört nått om det och dessutom tror/trodde jag att Kanal 5 skulle ha svårt att släppa Jay Leno Show. Förhoppningsvis är detta bara en tillfällighet och inom nån vecka är programmet tillbaks där det hör hemma. Vad man ska göra under tiden vet jag inte men nått får man ju göra - sova kanske! Hoppas att det är fler än jag som gillar Jay Leno och som höjer ögonbrynen för det inträffade och som kanske riktar kritik direkt till Kanal 5 vilket jag gör om det fortfarande är samma läge nästa vecka. Nä, skärpning Kanal 5 och börja sända Jay Leno igen.

J9

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är strejk för manusförfattarna i hollywood, som har pågått sen november. alla program ligger därför nere nu. Lär väl återkomma när strejken är över.