onsdag, december 19, 2007

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Julen närmar sig med stormsteg och det jag längtar mest till är det äckligt normala men ändå helt underbara Kalle Ankas Jul. Dessutom i år är det ju en snygg julvärd till programmet. ** Nu på fredag åker man iväg till Göteborg och ska senare på lördagen gå på Lisebergs Julmarknad. Sen är det ju allt det gamla vanliga, julbord, julbord, jobba lite, träna lite, julbord och se alla goa filmer som varje jul & nyår återkommer. Tack för det förresten, älskar Ivanhoe filmen. Däremot är man ju så less på värmen. Tycker när man var yngre att det alltid var snö och is på julen. Det kändes så iaf och det var alltid minusgrader. Gud vad jag saknar den tiden. Nu är det ju inte säkert att det var så varje år men har för mig att det var iaf kallare än det är nuförtiden. Få hoppas att det kommer en vinterperiod iaf så att man hinner lira lite hockey och åka skidor. Man måste ju få sin del av skörden så man kan hålla uppe tekniken. Måste ju komma in lite snyggt på clementiner!. Varje jul eller under mellandagarna nästan ångestäter jag clementiner. Det är ingen tradition på det sättet men man kan ju köpa sådana boxar med frukten och jag äter alltid i princip en sådan själv och sedaan lite ur den gemensamma familjeboxen. Det är helt sjukt egentligen varför det suget alltid kommer lagom till jul men det bara är så och har säkert varit så i 10 år. =)

Inte säkert att det blir så mycket mer bloggande innan nyår så därför tänkte jag publicera min favoritbild för i år igen, jag tycker den är helt sanslöst vacker.
Så från oss alla till Er alla - en riktigt God Jul...

J9

Inga kommentarer: