tisdag, januari 15, 2008

SNURRA MIN VÄRLD

Jag ställer mig upp men syns inte
Jag gapar och skriker men hörs inte
När jag tittar upp tittar du ner
När jag tittar ner tittar du upp
Vill att folk ska reagera på vad de ser - inte på vad de hör

Även om du sjunger för mig
Så vet jag att du inte kan texten
Och även om du knackar på min dörr
Så vet jag att du inte kan stanna
Tro även om allt skulle stanna upp - så fortsätter du

Ingen har hört dig svara dig själv
Ingen har någonsin sett dig som du är
Trots det flyr du ifrån dig själv
Som om du trivs att vara någon annan
När du egentligen vill vara dig själv

"Uppriktighet handlar inte om att berätta allting - det handlar om att svara ärligt"

J9

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du menar. Ser att du har varit på Hawaii... :) Aloha!