tisdag, januari 29, 2008

MONA SAHLIN

Jag har alltid varit mer socialdemokratisk än moderat, alltså står jag mer på vänster sida än höger även om jag i förra valet röstade på centerpartiet. Det kändes som om Göran inte ville fortsätta som statsminister och sossarna hade ingen given kandidat så därför valde jag centern som jag ser som det enda parti efter sossarna som är någonlunda vettiga. Ska dock nämna att vänsterpartiet har den bästa partiledaren i Lars Ohly, han är oehört saklig och svarar i princip alltid på frågorna vilket hans kollegor/motståndare ofta undviker. Men han har det problem att han ibland säger mer än vad han borde och ibland utan någon grund. Frågan är dock om Mona Sahlin är den partiledaren som kan styra sossarna till valseger i nästa val och rätta till Sverige i de avseende som moderaterna har styrt snett.!? Redan när man pratade om Sahlin så var jag skeptisk men kände samtidigt att där var väl knappt någon lämpligare. Det skulle i så fall vara Marita Ulvskog men hon deklarerade snabbt att hon inte var intresserad mer än till att fungera som rådgivare. Det tragiska i det hela är ju att sossarnas nästa ledare efter Persson var en viss Anna Lindh som under sin tid i EU framförde Sverige på ett imponerande sätt och hon var den givna tronföljaren. Men det mest osannolika dådet suddade bort en lysande stjärna som snabbt slocknade. Hände på ett varuhus där många personer vittnade till händelsen men som vanligt i sådana städer inget gjorde. Så nu blev det Sahlin men hennes sätt att leda partiet har inte varit imponerande och hela händelsen med Nuder är rent utav genant. Istället för att hålla det internt tills det är klart så går man ut och berätta vissa saker till pressen som spinner vidare. Nu ligger hela vänsterblocket och framförallt sossarna bra till i mätningarna just för att Reinfeldt och moderaterna inte vet hur man ska styra landet och då och då uppkommer händelser som utåt sett skadar moderaterna och alliansen. Ska även nämna att Carl Bildt är en person som jag hade stort förtroende för innan efter sitt jobb för FN, men nu har han agerat på så många konstiga sätt och ibland helt nonchalanta sätt att jag inte har någon respekt för honom överhuvudtaget.!

J9

1 kommentar:

Tonia! sa...

Stödjer tyvärr inte de du skriver, men gillar dig ändå=)