tisdag, november 11, 2008

ÄNTLIGEN

Det är knappt att man tror på det än men det verkar som om demokraterna vann i USA. Äntligen är det dags för byte och det var på tiden. Helst skulle inte Bush-days infallit men då man för 8 år sedan hade Hökdomare i Högsta Domstolen i USA vann Bush över Al Gore fast bevisligen Gore hade vunnit. Därför var man lite skeptisk till detta års valutgång. Fast segern var ju ifs total så det känns oehört bra att både McCain och Bush gratulerat. Jag är visserligen lite emot hela den dära cirkusen där man ser 2 presidentkandidater (kanske dags att ändra om hela valprocessen till ett friare lands val) hela tiden tjatar om att så här vill jag ha det och detta drömmer jag om. Det är fantasital de håller på med bara för att elda upp publiken och få med sig så många som möjligt. Det är otroligt att så många samlas för ett "partimöte" och även om det är roligt att se så många engagerade så önskar jag inte Sverige sånt där. Man vill inte ha folk runt sig som egentligen inte fattar vilken politik man för, de flesta är där för att jubla, träffa annat folk och synas i TV. Men man ska ju inte klaga, nu blev det ju som alla ville. Tycker bara det är så roligt rent humoristiskt när man ser en "pelle" som säger - We're going to change the economy for the better - we'll take home our soldiers as heros-. Sen jubla alla och allt är bra. Ingen bland publikhavet vet dock hur man ska ändra ekonomikrisen till det bättre eller hur man ska ta hem soldaterna.! ** Obama är ju inte helt perfekt heller, han är ingen Clinton men helt klart är han en bra talare. Jag tror mycket på dessa fyra år!

Inga kommentarer: