måndag, oktober 27, 2008

DANSBANDSKAMPEN

Jag tar återigen upp Dansbandskampen som SVT har producerat. Ett bra arrangemang men tyvärr verkar där vara för många korkade som tittar. Nu gick Larz-Kristerz vidare och det är jag inte ledsen över. De var oehört duktiga och det lät verkligen som dansband. Men där var ett band som var i en klass för sig och frågan är om de inte är i absoluta elitklassen bland svenska dansband, alltså bland Sven-Ingvars, Thorleifs osv. Bengt-Hennings heter de tror jag, deras andra nummer var helt sjukt bra, jag som inte ens gillar dansband om det inte är Sven-Ingvars eller vissa låtar av BAO. Där är trots allt en hel del bra låtar och Bengt-Hennings låt var riktigt bra framförd. Blev väldigt imponerad och jag tror faktiskt att samtliga i juryn höll dem som favoriter. Även tjejen Anna som förra veckan framstod som en idiot, en ballong bland kuddar, gillade den gruppen. Men nu gick ju inte de vidare utan det var Scotts som tog deras plats, ofattbart och det visar ju att de flesta som röstar inte förstår vad de röstar på utan de ringer på dem de gillar utan att bry sig om det är dansbandsmusik eller annat de spelar. Det är trots allt en dansbandstävling och ingen populärmusiktävling. Hoppas verkligen att Bengt-Hennings ändå får ett genombrott och blir rikskända och får vara med bland de stora. Oavsett hur långt Scotts går så kommer de inte bli bland de stora, de blir kända "för en dag" sedan kommer verkligeten ifatt dem. För att nämna Anna igen antar jag att hon blivit tillsagd och fått direktiv eftersom hon inte skämde bort sig igen. Även om hon fortfarande inte har en aning om vad hon säger så säger hon det iaf med lite mer känsla och framförallt säger hon inte så mycket som är till värde. Kanske var det Dansbandskampens bästa band som åkte ur sist! Trist isf men de kommer igen.

Bilden lånad här.
J9

Inga kommentarer: