måndag, oktober 20, 2008

DANSBANDSKAMPEN

Jag erkänner direkt att jag tittade på Dansbandskampen i lördags! De som känner mig vet att jag inte är något stort fan av den musikstilen och killar i min ålder gillar mycket annat än just dansband. Men jag måste säga att jag såg det utan att må illa dock var där ett par saker som jag inte gillade överhuvudtaget. Först är jag skeptisk till upplägget - hur tävlingen är organiserad, det tycks gynna de som var med i början. Förstår inte riktigt hur de har tänkt men men - vad blir jag om alla tycker så!? Den andra saken var en av domarna, tjejen i detta fall. Anna, vet inte riktigt var de har hittat henne och varför hon är med överhuvudtaget. Representerar hon någon grupp som knappt finns eller vad är syftet egentligen med att ha henne där? Hon har ingen erfarenhet överhuvudtaget inom dansband och kanske av all musik, vad vet jag! Hon vet inget om scennärvaro, hur allt fungerar inom dansband, musikaliteten och dansandet. Det känns verkligen malplacerat med henne i juryn. Direkt syntes vad hon ansåg vad som va bra och vad som va dåligt. Hon gillade inte det första bandet och deras första uppträde - givetvis gillade hon inte deras andra uppträde heller. Hon gillade ett annat band som gjorde ett mycket dåligt första framträdande, hon berömde dem på alla punkter som inte har med dansband att göra. De skulle kanske varit i nån garagefest. Givetvis berömde hon dem i deras andra utan att ge någon dålig kritik. Tydligt exempel på hur partisk en domare kan vara när man inte kan något om själva ämnet. Ibland vad det nästan pinsamt att höra på henne och hon var ett stort irritationsmoment. Som tur var, var där ett par andra domare som kan mycket mer, framförallt han som varit skribent på Får Jag Lov tidningen. Expert inom dansband helt klart och tur var väl det att han tillrättavisade Anna ett flertal gånger. Förhoppningsvis tar de väck Anna till nästa lördag, för jag kan bara inte va den enda som tyckte hon var totalt motbjudande. Som tur va så lyssnade inte folket på Anna utan gick på de andra domarnas åsikter och skickade vidare de två rätta bidragen. Skönt!

J9

Inga kommentarer: