onsdag, april 09, 2008

DAGS FÖR PREMIÄR

Det har gått lång tid nu men äntligen är det dags för lite fotboll. Till helgen är det premiär i division 2 Södra Götaland och vi möter i första matchen Lunds BK på bortaplan. Det ska bli hur kul som helst och i jämförelse till förra året känner jag mig mycket mer redo i år. En premiär är alltid en premiär och även om vi i MIF tippas sist av NordicBet (175,00 ggr pengarna) mot Lunds BK som är favoriter till seriesegern (2,50 ggr pengarna) så tror jag att vi har en bra chans att vinna. Det känns mycket bra i laget och vi ligger bättre till i uppbyggnadsfasen än förra året. Men man ska helt klart inte förvänta sig att vi vinner till helgen för det kanske är den klart svåraste matchen på hela säsongen. Matchen efter är det hemmapremiär på (antagligen) seriens finaste plan, Skärsjövallen, och då möter vi IFK Klagshamn som jag såg spela mot Älmhults IF i kvalet upp. De var inte speciellt bra och jag tro vi har en riktigt bra chans att vinna den matchen iaf. Det hade varit en perfekt start på säsongen att få ha svåraste matchen undanstökad och en seger på hemmaplan innan det är dags för derby. För derby blir det redan i omgång 3 mot IFK Hässleholm. Det kommer bli riktigt skoj och det är bara seger som gäller den matchen. Jag tror dessutom vi har en bra chans att vinna den matchen för IFK har inte övertygat i sina träningsmatcher och blir det seger så har vi fått den start på serien som vi ville ha. 2 vinster på första 3 matcherna.

Måste dessutom nämna IFK Göteborg, äntligen har allsvenskan börjat och resultaten har varit bra. Poäng borta mot Malmö FF är alltid bra och seger hemma mot Örebro SK är som väntat. Det kommer bli en spännande säsong både för Änglarna och Sunnerbos Änglar. **

J9

Inga kommentarer: