tisdag, april 29, 2008

PORK AND BEANS

Jag bruka säga det att första gången jag hörde Weezer visste ingen i min vänskapskrets vilka det va men nu vet i princip alla vilka de är. Faktum är att jag hörde Weezer innan de släppte Pinkerton skivan som är en av de absolut bästa skivorna som någonsin gjorts. Det var Buddy Holly låten som jag fastnade för och även videon. Nog en av de låtar jag lyssnat mest till. Pinkerton skivan kom ut -96 och Buddy Holly va med på album -94 så det är ju ett tag sedan. När Pinkerton skivan kom ut lyssnade alla på dem och den skivan är helt klart deras bästa och det är alltid svårt att följa upp sådana träffar. Visst har de gjort fler bra låtar men de har inte riktigt klara att fylla en hel skiva. På senare år har jag faktiskt knappt hört något nytt om dem och därför är jag helt uppspelt för tillfället. En kompis till mig tipsade om en ny låt från Weezer och han skrev bland annat: Det är de gamla Weezer som vi älskar! Apropå låten. Den heter Pork And Beans och som vanligt är texten rolig och med flera punchlines. Måste hålla med kompisen, den är riktigt bra och påminner starkt om Pinkerton Weezer. Det är denna musik de bemästra totalt och det är sådan här musik de ska göra. Så den är given just nu på winampen och MP3 spelaren. Få man väl vänta och se om den är lika odödlig som Buddy Holly låten! ** Bild lånad här.

Weezer - Pork And Beans

Weezer - Buddy Holly

J9

Inga kommentarer: