onsdag, april 16, 2008

TO LOVE SOMEBODY

Jag är som många andra helt frälst i 60-talsmusik och det är inget konstigt med det. Det var en tid då musiken inte var speciellt utforskad och där fanns många restriktioner. Men så plötsligt under detta decenium släppte alla spärrar och allt blev tillåtet - som tur väl var. Under dessa år gjordes många av de mest klassiska låtar och band bildades hit och dit. Nuförtiden är det givetvis svårt att hitta de enkla men starka melodierna då det oftast likna en gammal låt. Tråkigt nog - vi skulle haft dubbelt så många toner som vi har men men.. Apropå 6o-talet så går ju (till min stora glädje) varje lördag ett program på SVT som heter The 60:s och det är hur bra som helst - redan en klassisk musikdokumentärfilm i Sverige. Givetvis spelar jag in varje avsnitt och nu sist handlade det mestadels om Bee Gees vilka har gjort otroligt många bra låtar men liksom Beatles också många riktigt dåliga..!! ** Dock var där en Bee Gees låt jag tidigare inte hört, nämligen To Love Somebody och den är hur bra som helst. Sådana låtar görs inte numera!

You don't know what it's like
Baby, you don't know what it's like
To Love Somebody - To Love Somebody
The way I love you

Simple as that och bättre kan det knappt bli. Jag gillar verkligen det programmet och dessutom får man ju gratistips till MP3-spelare. Dessutom är jag ju ett stort fan av Björn & Benny som också medverka i serien.

Få väl också uppdatera hur det gick i seriepremiären borta mot Lunds BK i lördags. Det var ju åter dags för MIF i division 2 och bättre kunde det inte slutat. Lunds BK är seriefavoriter i år och vi vann med 3-2. Det bästa av allt var att vi avgjorde i 92:a minuten, det återstod bara 1,5 min efter målet. Härligt och dessutom har inte MIF slagit Lunds BK på bortaplan på år och dar. Vad jag har förstått har MIF mött Lunds BK 16 ggr (under storhetstiden tror jag) och bara tagit 1 poäng. Nu tog vi 3 poäng och samtidigt blev historiska. Så gött och det var många tillresta markarydsbor i Lund vilket var mycket trevligt. Nu till helgen väntar liksom vi en nykomling, nämlingen IFK Klagshamn. De spelade 3-3 hemma mot Ramlösa Södra FF vilket är ett mycket bra resultat. Men vi är starka på Skärsjövallen så vi siktar på ytterligare 3 poäng. **

J9

Inga kommentarer: