onsdag, november 21, 2007

EN HUSBYGGARBLOGG

Se, alla bygger just nu! Nåja, nästan alla iaf. Min farsa köpte till slut ett hus i Mellbystrand efter stora påtryckningar av undertecknad. Fastighetsköp ska alltid vara en investering som ska betala sig, tycker jag iaf. Att man vet när man eventuellt säljer fastigheten att man gör en vinst på försäljningen gentemot köpet. Så de senaste 2 åren har man under sin lediga tid varit där och spikat, rivit, grävt och svettats. I början va det lite tufft när man hade så mycket att göra men det går lättare hela tiden. Nu har vi även grävt ner avlopp och vatten. Huset är rätt så stort, framförallt på längden så det kommer att göras i 2 lägenheter på runt 110 kvadratmeter. Den ena ska helst hyras ut permanent och den andra lite då och då beroende på hur mycket familjen är där. Man kan ta en rätt bra hyra i Mellbystrand med och speciellt på sommaren. =) Nu har man ritat på hur huset kommer att se ut på insidan och det är faktiskt väldigt roligt och farsan och jag har i princip enats om hur det kommer att se ut. Det är bara det ena rummet som vi är oense, sen är trapprummet inte färdigt men där måste vi kolla på en del trappmodeller. Hur skoj som helst!! Speciellt när det som sagt är en god investering. **

Sen är det ju så att min kära syster och hennes sambo har köpt både en tomt och ett hus utanför Stockholm, i Upplands - Bro (tro jag det heter) och även om det inte ligger på västkusten så tror jag det kommer att bli väldigt bra. De har väldigt fina möjligheter att göra den investeringen till en vinstrik investering. Marken där de ska ha huset gör att vissa möjligheter finns. Dessutom har vi röjt lite där och ska denna helg upp dit och röja färdigt. Härligt med lite craftsmanwork. Hehe. Nått jag alltid har tjatat om är investeringar i fastigheter och morsan har haft 2 st. Den ena såldes för ett mycket bra pris medan det andra såldes för billigt. Men det finns helt klart mycket pengar inom det området och som det är nu har familjen väldigt fina ekonomiska tillgångar.

J9

Inga kommentarer: