onsdag, februari 20, 2008

DELTÄVLING 2

Då har väl skrällarnas skräll äntligen hänt dock denna gång verkade det negativt. Jag pratar givetvis om Carolas "förlust" i Melodifestivalen och hon är tvungen att genomgå andra chansen innan hon återigen är i final. Nu är det ju så att hon kommer gå till final, lika säker som jag var på att hon skulle vinna i lördags. Jag tror inte att en skräll i dessa mått händer igen och dessutom är jag rätt säker på att Carola slutligen vinner finalen. Låten däremot var inte alls lika bra som jag trodde, den var faktiskt rätt förvirrande och jag är faktiskt förvånad att hon ställer upp med en så pass medelmåttig låt. Trots allt var Evighet en mycket bättre låt, kraftfull låt och det slutade ju med en 5:e plats i Schlagerfestivalen. (Dock borde hon ha vunnit men numera vet man att det inte hänger på låten längre även i stora finalen) Så jag måste medge att Carola inte är skyhög favorit längre, även om det kommer att bli svårt att slå superstjärnan. Det jag menade med att skrällen är negativ är att telefonslussen på Carolas låt låg nedstängd ett litet tag vilket gjorde att alla röster inte kom fram. Det är givetvis synd men är de beredda på nästa telefonstormning så kommer ju hon klara sig galant. De inblandande sade att det var trycket som gjorde att växeln inte klarade av alla inkomna samtal vilket också visar att Carola va den som hade flest röster, annars hade ju fler telefonslussar lagt av. Men inte mer om det, trots allt var där en låt som var rätt bra. Bröderna Rongedals låt var ju helt OK även om den påminde en hel del om MIKA. Duktiga är de iaf men frågan är vilka som hade fått ge plats för Carola om alla hennes röster hade kommit fram. För Sannas låt vann nog mycket för att den var i likhet med alla andra powerballader enkel och snarlik andra. Varför kommer det inte fram en härlig schlagerlåt som inte liknar andra.!? De andra låtarna behöver ju inte kommenteras så mycket - för de var verkligen dåliga, Olas, Pizzabagarna, Alexanders osv. Värst va ju ändå Razborka med någon. Herregud, hur kunde Christer Björkman ta med den låten? Den visar ju verkligen att redan från början väljs fel låtar. Jag bara skrattade när jag hörde den låten. =)

Gudskelov för Luuk, Björn Gustavsson och framförallt Hipp Hipp gänget. **

J9

Inga kommentarer: