tisdag, februari 19, 2008

GOD NEEDS YOU

Ibland känns det nästan som man har sprungit in i en vägg, denna gång riktigt hårt. Dödsfall är aldrig lätta att ta och när det händer en själv ligger en helas värld upp och ner. Det är absolut inte så att någon i min släkt nyligen har dött eller någon av mina allra bästa vänner men det var någon som varit precis där utanför. Någon man har sett så många gånger och i detta fallet är den andra parten en f.d fotbollskompis vars lillebrorsa man har spelat fotboll med hur många gånger som helst. Dessutom hände det i den lilla världen Markaryd. Morsan nämnde något förra veckan att en tjej som är i min ålder fött en liten unge med kejsarsnitt men efter någon dag själv hamnade i koma. När morsan nämnde namnet reagerade jag inte så mycket då jag inte kunde placera vem det var, tänkte att det är inte någon jag vet vem det är vilket inte påverka mig speciellt mycket. Dessutom var jag övertygad om att denna person inte stod framför himmelsporten. Men i söndags var det ett faktum, denna unga vackra tjej har gått bort och lämnat bakom sig sin sambo och två barn där ett är helt nyfött. Visa sig att jag på träningen på måndagen förstå vem det är som gått bort och vem sambon är.! En tjej som jag har åkt bland annat skolbuss genom hela skoltiden, när jag träffade hennes bästa kompis lillasyster var denna tjej en härlig och hjälpande hand. Dessutom har jag jobbat med hennes bästa vän. Kan inte föreställa mig hur familjen mår och hennes sambo.! Man försöker förstå men man kommer inte i närheten. Att det kan hända! Vid en sådan ung ålder! Hon var ju inte ens 30! Omständigheterna är så extrema, ett barn som är 3 år och ett som är bara några dagar, en sambo, ett nybyggt och vackert hus, jobb och framtid säkrad. Allt var ju bara uppåt för bara någon vecka sedan för att ens hela värld omkullkastas veckan efter. Att man inte är längre ifrån, det är så avskräckande och det som har hänt kommer alltid att dyka upp i ens tankar. Vad kan hända nu! Sambon kommer säkerligen inte jobba på en längre tid och dessutom behöver han och hennes familj all stöd de kan få av sina bästa vänner och släkt. Mina tankar hos de närmast drabbade.

GOD NEEDS HER
A BEAUTIFUL LIFE HAS ENDED
FAMILY AND FRIENDS ARE AMONG YOU
SHE'S NEEDED BY WHOM IS GREATER THAN LIFE
HIGHER UP, HIGHER
BUT SHE'LL NEVER LEAVE YOU
IN YOUR HEART - YOUR MIND
YOU CAN SEE HER
SMILING AND CRYING
YOUR LIFE WILL BE HER LIFE
YOUR LOVE IS HER LOVE

J9

Inga kommentarer: