onsdag, maj 09, 2007

DREAM DREAM

Dream, a dream is what you need
Lock closer and you'll see
How fun things can be
While thoughts fly around
Taking you around the world
A new world - Your world
Take a moment of time
Bring out your soul
And place it where ever you want
You'll see how fun things can be
Dream, a dream is what you really need

Sen vaknar man oavsett om det är en dröm/dagdröm/mardröm! Kan nog va lite olika, en del drömmar sig bort lite för mycket, vissa lite för lite. Men precis som det skrivna ordet har tankar en otrolig makt, en förutsättning för det skrivna ordet även om man ibland undrar, och man kan skapa en hel del. Undrar ibland ifall alla vet om denna roliga men verkliga funktion. Man kan dra paralleller till det mesta och en serie som driver med denna funktion är Scrubs som dessutom är en riktigt bra och underskattad serie. Men som jag skrev nån gång tidigare så kan man ha en vilande stad i sin hand bara man vet att den är där. Det är aldrig försent att resa, spå, bilda, höra, njuta och framförallt hoppas. Drömmar tro jag är ett viktigt verktyg för att inse hur pass värdefull man är, är man inte bra på nått så kan man bli det. Eller hur! Oavsett om det är genom drömmar eller verklighet. Eller om det är genom stängda eller öppna ögon.!!
Man kommer ändå efter "den stunden" ha ett leende på läpparna.
Så även om sanningen är en lögn så kan ju alltid lögnen va sanning.

Thru rain and wind
Thru water and fire
I'll find my space
Though I stand alone
I stand for myself
Places may change
Days can come and go
Years will take me
As trees grow taller
But I'll always have
My freedom and dream

Hmm, varför funkar inte youtube-funktionen på min blogg?! Blir galen!! Dessutom måste jag nämna att den versionen med Dave Matthews Band som jag har på winampen är mycket bättre än den som jag har länkat till. Me & Myself says hi!

J9

Inga kommentarer: