onsdag, maj 30, 2007

SNOBBAR SOM JOBBAR

Det finns verkligen vissa saker som lämna djupa fotavtryck efter sig, ändå kan det gå långa perioder som man inte överhuvudtaget tänker på det men så kommer det tillbaks. För några dagar sedan så jag ett avsnitt ur en av mina favoritserier Snobbar Som Jobbar (The Persuaders). Verkligen minnen som kom tillbaks och mixen med Roger Moore och Tony Curtis är riktigt träffsäker och de gör hela serien fantastiskt. Rätt otroligt att en som är född på 80-talet vet vad det är för serie men faktum är att de visades rätt mycket under 90-talet framförallt på TV 3 (tro jag det va). Har inte orkat kolla om de finns i dvd-boxar osv så man uppskattar verkligen när de nu sänds igen, tro det är på TV 4 komedi.! Det är inte så ofta som nån i min ålder uppskattar sådan här gammal serieproduktion men det är väldigt lätt att fastna och sen är det kört. Verkligen! Nått som jag inte tänkt på är temalåten och hur bra den egentligen är. När man liksom va där i den åldern och tittade på serien så gick låten lätt förbi - man nynnade den lite och när man hörde den så visste man att nu börjar serien. Man lyssnade aldrig riktigt på låten på den tiden. Men nu som sagt när man såg ett avsnitt så fick man ju äntligen höra låten igen och då lyssnade jag. ** Har den nu på winampen och har även lagt in den som ljudspår i min profil. Listen and enjoy - ni måste ju bara ladda ner den. Hela låten är drygt 2 min.


J9

Inga kommentarer: